Infospravy.sk Infospravy.sk

Spaľovanie tuku a redukcia celulitídy? Pomôže Vibračná plošina
zdroj: TS

Spaľovanie tuku a redukcia celulitídy? Pomôže Vibračná plošina

V minulosti bolo primárnym odporúčaním na spaľovanie tuku a redukciu celulitídy konvenčné cvičenie (a v skutočnosti to je ešte stále skvelý spôsob), ale musí sa robiť pravidelne a vyžaduje si značné množstvo času a odhodlania. V súčasnosti je odporúčaným spôsobom číslo 1 použitie vibrácií pôsobiacich na celé telo.

Moderné vibračné plošiny sa vyhýbajú otrasom z minulosti, ktoré sa približovali nebezpečným úrovniam otrasov nákladných automobilov a zbíjačiek. Súčasné vibračné plošiny vytvárajú vibrácie nízkej úrovne, ktoré vytvárajú terapeutickú atmosféru. Vibrujú na 10 až 60 Hz. Znie to možno neuveriteľne, ale ak strávite nejaký čas na plošine, ktorá vibruje na približne rovnakej frekvencii ako najnižšia struna na kontrabase, vaše telo získa podobné metabolické benefity ako pri chôdzi na bežiacom páse.

Vibračná plošina a spaľovanie tuku

Keď stojíte na plošine, vaše telo je prinútené rýchlymi svalovými kontrakciami sa prispôsobiť stroju, aby zostalo na plošine. Svaly musia neustále reagovať, aby ste udržali rovnováhu. Zmenou postoja, frekvencie a amplitúdy môžete robiť strečing, tónovať svaly, alebo si prostredníctvom platformy užívať príjemnú relaxačnú masáž.
Cvičenie na vibračnej plošine nie je len aeróbne. Je ako vzpieranie, ale bez použitia závaží. Pri správnom použití môže táto technológia pomôcť ľuďom s nadváhou dosiahnuť stratu hmotnosti a zbaviť sa nežiaduceho tuku na bruchu.

Je však potrebné uvedomiť si jednu vec: vibračné plošiny nie sú zázračné. Samozrejme prinesú povzbudivé výsledky, ale to neznamená, že niekomu, kto sa snaží schudnúť, stačí skočiť na najbližšiu vibračnú dosku! Žiaľ, je potrebné dodržiavať diétu, jesť zdravé nízkotučné jedlá a samozrejme pravidelne cvičiť, aby ste spálili tuk a dosiahli vytúženú stratu hmotnosti.

Mnoho ľudí si myslí, že vibračné stroje sú pre lenivých. A hoci to môže vyzerať jednoducho, nie je to ľahké, ak to robíte dobre. Keď len stojíte na vibračnej doske a držíte rukoväte, neočakávajte žiadne výsledky. Ako viete, žiadna bolesť, žiadny zisk.

Koľko kalórií spálite na vibračnej plošine?

To je dôležitá otázka a na túto tému prebieha veľa výskumov. Keď stojíte na vibračnej plošine, svaly v tele sa v podstate sťahujú a uvoľňujú niekoľkokrát za sekundu, aby udržali telo stabilné. Je to podobné tradičnému cvičeniu, ale oveľa rýchlejšie. Rovnakým spôsobom, ako tradičné cvičenie a silový tréning, buduje svalovú hmotu aj vibračný tréning prostredníctvom sťahovania / uvoľňovania svalov

Kalórie spálené počas jednej relácie môžu závisieť od množstva faktorov, vrátane osobnej hmotnosti / výšky / zloženia tela, ale tiež od typu cvičení vykonávaných na vibračnej doske počas tréningu. Dynamické alebo aeróbne cvičenie na vibračnej doske bude zo zrejmých dôvodov spaľovať viac kalórií a vytvárať viac svalovej hmoty, ako jednoduché státie alebo sedenie na doske. S ohľadom na tieto faktory existujú odhady, že môžete spáliť kdekoľvek medzi 200 - 500 kalóriami za hodinu. Takže počas 15 minútovej relácie by ste mohli očakávať, že spálite 50 - 125 kalórií, toto je však len hrubý odhad

Ako spáliť kalórie na vibračnej plošine?

Vibračný stroj je ideálnym partnerom pre niekoho, kto sa snaží zanechať sedavý životný štýl s minimom pohybu. Keď začínate s vibračnou plošinou, môžete na nej jednoducho stáť 15 minút denne alebo vyskúšať ľahké, nenáročné cvičenia, ako je ohýbanie kolien alebo stúpanie na plošinu a z nej. Toto je to vynikajúci spôsob, ako si zvyknúť na cvičebnú rutinu.

Keď už toto máte za sebou, môžete sa zamerať na konkrétnejšie alebo problémové partie tela pomocou cvičení, ktoré pôsobia na svaly v danej oblasti. Keď sa zoznámite so strojom a zvýši sa vaša kondícia, môžete začať robiť viac aeróbnych a posilňovacích cvičení pre intenzívnejší workout. Pomáha to tónovať problematické oblasti, ale tiež to znamená, že tuk sa spaľuje aj keď ste v kľudovom režime.

Nechajte sa inšpirovať týmto videom
.

Vibračná plošina a redukcia celulitídy

Celulitída je kombinácou povrchovej akumulácie tuku, uvoľnenej pokožky, zadržiavania vody, zápalu, hormonálnych zmien a následných degeneratívnych zmien spojivového tkaniva. 

Aj keď cvičenie na vibračnej plošine celulitídu samo o sebe nelieči, skutočne pomáha zlepšovať niektoré aspekty a účinok možno maximalizovať, ak sa kombinuje so zmenou v stravovaní, kardio cvičením a ošetrovaním postihnutých oblastí koncentrovaným krémom na celulitídu.

Silná mechanická stimulácia, ako sú vibrácie produkované vibračnou platformou, podporuje apoptózu adipocytov, ako aj proliferáciu a upreguláciu fibroblastov. V ľudskej reči to znamená, že tukové bunky sú stimulované, aby odumreli čo najskôr, zatiaľ čo kolagénové bunky sú stimulované, aby nahradili odumreté tukové bunky a tiež aby zvýšili produkciu kolagénu a elastínu (dva proteíny, ktoré vašu pokožku spevňujú a robia pružnou).

Tieto dve veci (apoptóza tukových buniek a stimulácia fibroblastov) môžu mať priamy vplyv na tri aspekty celulitídy:
tuk (samozrejme)
pevnosť pokožky (viac kolagénu a elastínu = väčšia pevnosť a elasticita)
zadržiavanie vody (zadržiavanie tekutín sa znižuje, pretože steny krvných ciev sú tvorené z kolagénu, elastínu a podobných proteínov a keďže zvýšenie produkcie kolagénu / elastínu ich robí silnejšími a odolnejšími, znižuje sa únik tkanivovej vody a tým aj zadržiavanie vody. Vibrácie samotné priamo zvyšujú krvný obeh stimulovaním krvných a lymfatických ciev ku kontrakcii).

Žiaľ, veci nie sú nikdy jednoduché. Vibračný tréning a iné mechanické stimulácie skutočne majú vyššie uvedené účinky. Stáť na vibračnej platforme viac ako dvadsať minút každý druhý deň však nie je najvhodnejšie pre iné tkanivá v tele, ako je napríklad chrupavka kolenných a bedrových kĺbov, sietnica očí a niekoľko ďalších orgánov, ktoré môžu byť poškodené nadmernými vibráciami.

Niektorí ľudia sú citlivejší, zatiaľ čo iní nie - ale v niektorých prípadoch to nikdy nebudete vedieť skôr, ako bude neskoro. Preto je takmer nemožné bezpečne zaistiť dostatok stimulácie na výrazné ovplyvnenie celulitídy. Pri dvadsiatich minútach sa dostavia nejaké výsledky, ale nič senzačné.

Najúčinnejšie vibračné cviky na redukciu celulitídy

Na vibračnej plošine môžete vykonávať tri cvičenia, bezpečne, efektívne a bez zbytočného plytvania časom: drepy, výpony a výpady. Dvadsať minút každý druhý deň a to je všetko. S trochou trénerskej fantázie, môžete vytvoriť desiatky variantov: drepy oboma nohami, drepy na jednej nohe, hlboké drepy, polodrepy, „sissy drepy“, drepy so skokom, výpony s ohnutými kolenami, výpony s rovnými kolenami a potom opäť normálne výpady, bočné výpady, nízke výpady atď.

Sed ľah, sklápačky, kliky a ďalšie cvičenia trupu a hornej časti tela na vibračnej doske sú jednoducho:
● buď strata času, pretože na správne miesta sa neprenáša veľa vibrácií,
● alebo nebezpečné, pretože na všetky nesprávne miesta sa prenáša príliš veľa vibrácií. Napríklad vaše disky a chrupavky nachádzajúce sa v kĺboch na zápästí nemajú radi vibrácie, keď vykonávate kliky. Ani vaše vaječníky a bedrové disky nie sú šťastné, keď sedíte a vykonávate sklápačky s lumbálnou chrbticou v kontakte s vibračnou plošinou.

Pokiaľ ide o celulitídu, nečakajte zázraky. Nedejú sa.

V prvom rade prestaňte naháňať zázračné prostriedky na celulitídu - neexistujú. A potom:
● trénujte trikrát týždenne na vibračnej plošine, robte drepy a výpady dvadsať minút. Držte sa dvadsiatich minút - viac nie je vždy lepšie.
● skombinujte toto cvičenie so zmenou stravovacích návykov a kardio cvičením, aby ste maximalizovali účinky
● na dosiahnutie maximálnych výsledkov používajte kvalitný krém na celulitídu, ideálne krém s vysokou koncentráciou viacerých účinných látok a aplikujte ho bezprostredne pred alebo po tréningu.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Tlačové správy

Pozri viac