Infospravy.sk Infospravy.sk

Ako predísť problémom s nákupom cez internet
zdroj: pixabay.com

Ako predísť problémom s nákupom cez internet

Žijeme v úžasnej dobe. Na to, aby sme kúpili obľúbené šaty nám stačí pár klikov. Na to, aby sme si ich mohli obliecť, stačí počkať na kuriéra. Dnešná rýchla doba umožňuje výhody, o ktorých sa našim starým rodičom ani nesnívalo. Často sa však stáva, že počas prepravy vzniknú problémy, ktoré sa potom riešia náročnejšie. Jednou z takých situácií je aj poškodený balík či tovar, ktorý nespĺňa objednávané parametre.

Kedy môžeme otvoriť reklamáciu?

Počas prepravy tovaru môžu nastať rôzne situácie. Najmä ak objednávame tovar z iných ako európskych krajín, problémov môže byť viacero – dokladanie tovaru, colníci.. Čo sa teda môže s tovarom stať a kedy sa máme právo sťažovať?
• Prišiel poškodený
• Má nesprávne vlastnosti
• Objednali sme iného prepravcu, ktorý nám tovar doručil
• Bol zadržaný colným úradom
• Nebol doručený a blíži sa koniec dodacej lehoty

Na koho sa obrátiť?

Našťastie existujú zákony a hoci internetový obchod nefunguje príliš dlho, aj tento spôsob obchodu podlieha právnym úpravám. Najdôležitejšie je, že nespokojnosť budete riešiť s obchodom. Lkw transport alebo kuriér nie sú zodpovední za reklamáciu. Internetový obchod si môže následne nárokovať náhradu škody od prepravcu. 

Ako sa vyvarovať reklamácii?

Je nemožné odhadnúť, či tovar budeme musieť reklamovať alebo ho budeme spokojne používať. Preto byť obozretný a myslieť na dôsledky sa oplatí aj pri nakupovaní online. Pár tipov, ako môžeme reklamácii úspešne predísť, máme:
• Čítajte obchodné podmienky
• Neobjednávajte veľa vecí naraz
• Neponáhľajte sa a buďte pri zadávaní údajov precízni
• Dokumentujte si všetky správy z obchodu
• Kontrolujte platbu
Nakupovanie online je výhodou, ktorá zmenila správanie obchodníkov ale aj prepravcov. Lkw transport zlepšujú služby a obchodníci znižujú ceny. Ešte stále však platí staré známe – dôveruj, ale preveruj.

Najnovšie z kategórie: Tlačové správy

Pozri viac

Odporúčame