Infospravy.sk Infospravy.sk

Skutočný Black Friday sa blíži. Koľko minie priemerný Slovák a nakupujeme skutočne v zľave?
zdroj: twitter/pixabay.com

Skutočný Black Friday sa blíži. Koľko minie priemerný Slovák a nakupujeme skutočne v zľave?

Black Friday je už aj na Slovensku zaužívaným pojem. Žiaľ, obchodníci toto akciové slovné spojenie využívajú až veľmi často a zabíjajú tým jeho pravý význam. Tento čierny piatok, kedy majú byť na všetko mimoriadne zľavy, má byť len raz v roku, nie každý druhý týždeň, ako to u nás bežne chodí.

Tento rok Black Friday pripadol na 23. november. Američania sa už trasú, kedy tento deň nastane, pretože vtedy tam nastane totálne nákupné šialenstvo. 

Firma Picodi sa rozhodla urobiť prieskum, v ktorom sa opýtali ľudí z 55 krajín, vrátane Slovenska, pár otázok. Výsledky sú naozaj prekvapivé, či už vo svete alebo na Slovensku.

Je na Slovensku Black Friday vôbec populárny? 

Za posledných 5 rokov sa popularita tejto nákupnej udalosti neustále zvyšovala (na Slovensku sa zvýšila až o neuveriteľných 1900%). Prieskum naznačuje, že 37,70% Slovákov sa zúčastní tohtoročných Black Friday nákupov (nárast o viac ako 2% oproti minulému roku).

O koľko sa počas Black Friday zarobí viac, než v bežný piatok? 

Za posledných 5 rokov sa popularita tejto nákupnej udalosti neustále zvyšovala (na Slovensku sa zvýšila až o neuveriteľnýV každej z 55 analyzovaných krajín sa počet online transakcií počas Black Friday výrazne zvýši oproti bežnému dňu. Zoberme si ako príklad Grécko, kde používatelia urobia o 2600% viac nákupov v tento deň ako v iný, bežný deň alebo Južnú Afriku s nárastom transakcií až o 2571%. Avšak v žiadnej inej krajine nebol záujem o Black Friday taký obrovský, ako v Pakistane, kde aktivita používateľov vzrástla až o neuveriteľných 11,525%.

Nikoho neprekvapuje, že november je zvyčajne mesiac, v ktorom sa vytvorí najviac ziskov. Podľa určitých odhadov, až 20% z ročného obratu sa urobí v novembri. Čo viac, naše interné údaje nám umožňujú overiť si to na určitých trhoch – napríklad v Anglicku, Grécku a Južnej Afrike – kde je každá tretia transakcia vykonaná práve v novembri.ch 1900%). Prieskum naznačuje, že 37,70% Slovákov sa zúčastní tohtoročných Black Friday nákupov (nárast o viac ako 2% oproti minulému roku).

Koľko peňazí minie počas Black Friday priemerný Slovák?

Priemerný Slovák plánuje minúť na Black Friday 203€. Je to o približne o 15€ menej ako priemerný Čech a až o takmer 100€ menej ako priemerný Ír. Je to však o 50€ viac ako priemerný Poliak a o 105€ viac ako priemerný Ukrajinec.

fsg

Kupujeme vôbec počas Black Friday produkty v zľave, alebo je to len marketingové klamstvo? 

Black Friday je veľmi známym vďaka zľavám, ktoré počas tohto dňa siahajú až na 80-90%. Hoci je počet tovaru za jedno euro alebo so zľavou 90% obmedzený, tí, ktorí sa zúčastňujú Black Friday, môžu počítať so skutočnými zľavami. Podľa našich údajov z Black Friday 2017 boli najvyššie zľavy dostupné pre Američanov (priemerne 68%), Kanaďanov (66%) a Ukrajincov (taktiež 66%). Menej pôsobivé zľavy boli v Rusku (priemerne 58%), Brazílii (57%) a Turecku (56%). Svetový priemer sa pohybuje okolo 55%.

Keďže priemerné zľavy v slovenských online obchodoch dosiahli minulý rok 53%, pri predpokladanej výške výdavkov počas slovenského Black Friday 2018 by sa priemerná ušetrená suma mala pohybovať okolo 229€.

Najnovšie z kategórie: Lifestyle

Pozri viac

Odporúčame